Coral Job Board
Operations Associate / Associé(e) Opérations
remote
Montreal / Toronto, Quebec / Ontario, Canada .
full-time . March 18, 2025
Montreal / Toronto, Quebec / Ontario, Canada .
full-time . March 18, 2025
Description
Overview
Coral is a Montreal-based, venture-backed health-tech startup on a mission to transform women's healthcare through innovation and personalized care. Coral supports women from peri- to post-menopause and beyond, offering a holistic, science-backed approach through 1:1 virtual care and a comprehensive digital platform.
We are seeking a bilingual individual who is highly organized and detail-oriented with strong problem solving, communication and analytical skills to join our growing health-tech start-up as an Operations Associate. This role is essential in ensuring an excellent experience for our customers while contributing to process improvements and strategies for operational efficiency. Many of the responsibilities are tactical, but executed with an eye on improvement. Work will be fast-paced and focused on driving the business forward in an incredibly entrepreneurial environment.
Coral is founded by a group of executives with extensive background founding and growing technology companies. Anna Chif, executive chairperson, founded Dialogue, a leading telemedicine company in Canada, which went public and was later acquired by Sun Life Financial. Fiona Lake Waslander, CEO, is a successful serial entrepreneur, with her latest venture, Skylight, being acquired by Opendoor. John McCalla, Chief Technology Officer, was VP Engineering at Dialogue and previously founded a technology company.
Coral has raised $4.1M in seed capital from Brightspark Ventures, Diagram Ventures, and The51 - all top Canadian VCs.
The company is split between Montreal and Toronto.
Key Responsibilities
- Support delivery of Coral’s women’s health program ensuring an exceptional customer experience and diligent record keeping.
- Identify opportunities to streamline and optimize internal operational processes to enhance efficiency and productivity.
- Analyze data and feedback to provide customer experience recommendations.
- Build help centre resources for customers and Coral employees.
- Collaborate closely with the Medical and Product teams to implement process and product improvements.
- Lead one-off projects that support strategic company initiatives.
Qualifications & Skills
- Bilingualism (French/English) is a must.
- Exceptional organizational and multitasking abilities.
- Strong problem solving and analytical capabilities.
- Excellent communication skills, both written and verbal.
- Ability to navigate ambiguity and work collaboratively in a fast-paced environment.
- Proficiency in digital tools and communication platforms such as Slack, Notion, Google suite is preferred.
- Completed undergraduate degree in business, communications, engineering, science or a related degree program required.
- Role is remote, but must live in Greater Toronto or Montreal areas to be able to attend in person training and team meetings as required.
- Must be eligible to work in Canada.
This role offers valuable hands-on experience in an entrepreneurial setting while contributing to an important area of healthcare. It’s perfect for a recent university graduate looking to gain operations experience in a meaningful space. If this sounds like you, we’d love to hear from you!
--- Français ---
À propos
Coral est une nouvelle entreprise en santé numérique basée à Montréal dont la mission est de redéfinir les soins de santé des femmes par l’innovation et les soins personnalisés. Coral accompagne les femmes de la périménopause à la ménopause et au-delà, avec une approche holistique fondée sur la science, offrant accès à des consultations virtuelles et une plateforme numérique complète.
Nous recherchons un(e) Associé(e) opérations pour rejoindre notre entreprise grandissante en tant que. Cette personne est bilingue, hautement organisée et minutieuse, possédant de fortes compétences en résolution de problèmes, en communication et en analyse. Ce rôle est essentiel pour assurer une expérience client d’excellence tout en développant des stratégies d'efficacité opérationnelle. Bien que de nombreuses responsabilités soient tactiques, elles sont exécutées dans une optique d'amélioration continue. Le travail sera rapide, extrêmement entrepreneurial et contribuera directement au développement de l'entreprise.
Les fondateurs de Coral sont des leaders accomplis, avec une vaste expérience dans la création et la croissance d'entreprises technologiques. Anna Chif, présidente exécutive, a fondé Dialogue, un des plus grands fournisseurs de télémédecine au Canada, qui est devenu publique et a ensuite été acquis par Sun Life Financial. Fiona Lake Waslander, PDG, est une entrepreneure accomplie, sa dernière entreprise, Skylight, ayant été acquise par Opendoor. John McCalla, chef de la technologie, était VP Ingénierie chez Dialogue et avait précédemment fondé une entreprise technologique.
Coral a récemment finalisé une ronde de financement de 4,1 M$ de Brightspark Ventures, Diagram Ventures et The51 - tous des fonds d’investissement canadiens de premier plan.
L'entreprise est répartie entre Montréal et Toronto.
Principales responsabilités
- Soutenir l’offre de services du programme de santé Coral en assurant une expérience client exceptionnelle et une tenue rigoureuse des dossiers.
- Identifier les opportunités de simplification et d’optimisation des processus opérationnels pour améliorer l’efficacité et la productivité.
- Analyser les données et les commentaires des clients pour formuler des recommandations sur l'expérience client.
- Créer des ressources pour le centre d'aide destinées aux clients et aux employés de Coral.
- Collaborer étroitement avec les équipes Médicale et Produit pour mettre en œuvre des améliorations de processus et de service.
- Diriger des projets soutenant les initiatives stratégiques de l'entreprise.
Qualifications et compétences
- Bilinguisme (français/anglais) obligatoire.
- Capacités exceptionnelles d'organisation et de multitâche.
- Fortes compétences de résolution de problèmes et capacités analytiques.
- Excellentes compétences en communication, tant à l'écrit qu'à l'oral.
- Capacité à gérer l'ambiguïté et à travailler de façon collaborative dans un environnement dynamique.
- Maîtrise optionnelle mais préférable des outils numériques et des plateformes de communication tels que Slack, Notion, Google Suite.
- Diplôme de baccalauréat en administration des affaires, communications, ingénierie, sciences ou dans un domaine connexe requis.
- Poste en télétravail, mais doit résider dans la grande région de Toronto ou de Montréal pour pouvoir assister aux formations et réunions d'équipe en personne.
- Doit être autorisé(e) à travailler au Canada.
Ce poste est une opportunité d’expérience pratique et entrepreneuriale hors pair tout en contribuant à une mission importante. Il est parfait pour un(e) récent(e) diplômé(e) universitaire souhaitant acquérir de l'expérience opérationnelle dans un environnement stimulant. Si ce profil vous correspond, nous aimerions avoir de vos nouvelles !